poniedziałek, 5 stycznia 2009

Zdjęcie

*Zdjęcie, o którym PT Czytelnicy dowiadują się już w tytule, z racji swoich gabarytów umieszczone zostanie w formie odnośnika do serwera zajmującego się hostingiem fotografii.*

Rzuciłem ostatnio (bodajże na fotoblogu użytkownika 00pacia00, o ile dobrze pamiętam), że teraz to dobre zdjęcia każdry robić może, wystarczy porządna lustrzanka, tryb "auto" i już. Jak sądząc po reakcji właściciela bloga - pojawiło się tam pewne niedopowiedzenie. Zabrakło otóż w moim stwierdzeniu rzeczy najważniejszej - dla mnie, choć może nie dla wszystkich, oczywistej. Na zdjęcie trzeba mieć pomysł, lustrzankę i tryb auto :) . W ramach dowodu poniżej prezentuję zdjęcie, wykonane właśnie cyfrową lustrzanką, w trybie auto, przez jednego z moich rodzicieli, którzy z aparatem mają do czynienia tyle, co ja - czyli prawie nic. 


P.S. Zdjęcie było większe, ale imageshack zmniejszył :/
P.S.2 Do wszystkich fotografików: proszę się nie obrażać na mnie! :)

5 komentarzy:

Ramzel pisze...

Znam pewną młodą osobę, która już obecnie pstryka takie fotki, że niejeden 'profesjonalista' może się schować ze wstydu. Ostatnio nawet zyskała aparat, który ma szanse sprostać jej talentowi.

A dobre fotki to można nawet zwykłym kompaktem robić. I to w trybie auto.

PS. Pozdrowienia dla Scoobi! :D

Paweł Wajlonis pisze...

Owszem - znam wiele utalentowanych osób. Jak powiedział mi raz pan Knitter, fotograf Gazety Pomorskiej - najważniejszy jest pomysł na zdjęcie. Jedno ciekawe zdjęcie jest warte więcej niż milion świetnych jakościowo, ale bez pomysłu. Głowa - to chyba najważniejszy atrybut fotografa, i to nie dlatego, że to tam znajdują się oczy :P

Misa pisze...

Za późno! xD

Paweł Wajlonis pisze...

Co za późno? W sensie - jako fotograf zdążyłaś się już obrazić? xD

Anonimowy pisze...

coż.. niestety.. to nie prawda.. w senise.. moim zdaniem, bo jesli tak jest to.. zarzucasz mi brak pomysłu?
mam lustrzankę cyfrową jest świetna, i co? nie potrafię nią zrobić nawet zdjęcia 'poprawnego'.. powoli przestawiam sie z tego jak mowisz trybu 'Auto' i wiesz.. jesli footgraf ma władze nad kompozycja to urealnienie tego pomyslu (z głowy;]) jest duzo bardziej rzeczywiste.
fakt zdarzaja sie zdjecia zrobione glupim kompaktem przez czlowieka 'z pomyslem' i są.. świetne po prostu..
i zdarzają sie 'gnioty' robione Nikonem... reguł nie ma..

a zdjęcie które dałeś.. proponuje wystawic na jakims portalu fotograficznym typu plfoto, obiektywi, digart.. troche zdjec widzialam i przepraszam.. to dla mnie nie przedstawia niczego interesujacego.. ale to wylacznie moje zdanie (a moje czesto znaczy mylne)

pozdrawiam (i Ramzela tez, choc fakt ze aparat wyglada jak wygada nie znaczy ze zdjecia beda choc dobre, acz milo gdy ktos wierzy w takiego sobie 'psa z bajki')
;-)